KOP
Ritverslagen seizoen 2015 door leden
Dien jouw ritverslag via dit formulier in.

Spannende strijd om intern clubkampioen groep vier, zondag 4 okt.

Zondagmorgen 4 oktober waren we om 8.30 uur met 7 leden van groep 4 aanwezig voor de laatste officiële tocht die mee telt voor het clubkampioenschap van dit jaar.
Ondanks dat we met onze groep niet mee kunnen dingen voor de hoofdprijs is de rivaliteit in de groep groot om intern clubkampioen te worden in 2015. Wij wisten al dat het gaat om onze kampioen van vorig jaar Tiny Maas en de spreekstalmeester van de Belasting Peter van Grinsven. Natuurlijk waren ze allebei vertegenwoordigd om nog iets aan de kilometers te doen.
Nadat door onze toerleider Jack Jacobs besloten was om een tochtje te gaan maken langs het water, hoe kan het ook anders, vertrokken we via Rosmalen langs het nieuwe Maximakanaal richting Hedel. Onze koffiepauze werd gepland bij de Molen in Alphen, want 2 bakjes koffie en appeltaart voor 3,50 was goed voor Jack zijn portemonnee.
Tiny Maas die als eerste zaterdags mee ging trainen bij de dames verontschuldigde zich, toen wij vroegen of hij bij de afsluitingsmiddag zijn portemonnee wel mee wilde nemen,want hij was er de laatste 2 weken niet geweest ivm vakantie. Peter had natuurlijk zijn kans gegrepen om dichterbij te komen en wat bleek bij het koffieadres!! Hij had de dikste portemonnee en probeerde met omkooppraktijken toch nog wat kilometers erbij te krijgen. Iedere demarrage die Tiny deed,sprong Peter mee om ook maar geen meter te missen.
Nadat we het pontje van Maasbommel hadden genomen, kreeg Peter er nog geen genoeg van en wilde via Haren, Berghem naar huis. Tiny nam het besluit om samen met Jo van Lokven en de 2 herriemakers uit Oss via Macharen de kortste weg naar Heesch te rijden. Wij wachten met spanning af wie er zondag als winnaar van groep 4 uit de bus komt. Dus Tiny en Peter zorg allebei voor een goed gevulde portemonnee zondagmiddag, want de afspraak blijft staan. DE WINNAAR GEEFT EEN RONDJE!!
Al met al hebben we dit jaar weer een gezellig seizoen gehad met groep 4 met veel lachende kilometers. In de winter de kuiten invetten voor het nieuwe seizoen.Met zijn allen niet te bourgondisch leven en tot maart bij de inzegening van de fietsen in Dinther. Tot zondagmiddag bij 't Tunneke.

Ad van den Boogaard

Verslag 2e Dolomieten vakantie tocht, sept. 2015.
Voor het verslag van 9 leden die een paar dagen in de Dolomieten fietsten klik je op deze link.

Fotoshoot voor Pedala Magazine, zondag 30 aug.

Update 24 september, foto's gemaakt voor het Pedala Magazine zijn hier te bekijken in ons album.

Vandaag stond de fotoshoot gepland voor Pedala Magazine, waar in nummer 3 een artikel verschijnt over de dames van De Voorsprong.
magazine
De weergoden leken ons niet goed gezind, het vertrek om 9 uur werd uitgesteld vanwege slechte weersvoorspellingen. Een uur later toch verzameld en op een druppeltje na, schitterend weer gehad!
We zijn deze zondagochtend met 13 dames en 1 fotograaf op pad gegaan. Alle respect voor deze man, David Jagersma, die met een zware rugzak en een groot fototoestel om zijn nek op zijn eigen racefiets meefietste en zelfs tijdens de rit foto’s nam. Het doel was omgeving Appeltern, de Maas, de dijk, een molen, een terrasje.
We zijn tweemaal met de pont de Maas overgestoken, wat natuurlijk ook prachtig fotomateriaal opleverde. In allerlei formaties hebben we tientallen keren op en neer gefietst, terwijl David enthousiast in de berm stond, of midden op de weg lag.
Hoe onwennig het allemaal in het begin was, na een tijdje waren we volledig gewend aan de camera en dat heeft een aantal leuke plaatjes opgeleverd.
Het was een speciale ervaring, onze fotograaf David vond het ook onwijs leuk (zijn eigen woorden) en wij zijn natuurlijk heel benieuwd naar het artikel plus foto’s in de Pedala, welke op 22 september in de winkels zal liggen. Vanaf die datum zal een selectie van de gemaakte foto’s op deze site te zien zijn.

En zoals aan David beloofd, nog een beetje reclame: www.davidjonathanphotography.nl

Hanneke

Zondag 30 aug.
Vandaag maar naar de Misse ondanks wat regen. Daar aangekomen stond er niemand dacht ik maar toch wel, ze stonden al met 5 man te schuilen bij de Pas.
Na wat geklets toch maar vertrokken voor een mooie tocht van 112 km. Na een paar missers van de toerleider(paar keer de verkeerde kant op) na was het een mooie tocht door het land van Flipje. Veel regen niet meer gehad maar wel veel nat wegdek tot de mooie rustplaats bij de twee linden in Beneden Leeuwen. Daar had de toerleider een mooi stekje gevonden.(Bedankt)
Een vlotte serveerster liet ons nog even waar de mannen toch het meest naar kijken bij vrouwen.

Koffie op en op weg naar huis, in totaal 5 keer lek door 5 verschillende personen. Toerleider bedankt dhr. Buters voor het uitzetten van deze mooie tocht.

Marc

Vakantie tocht, Dolomieten Marathon, 18 augustus.
Voor het verslag van 6 leden die in de vakantie de route van de Dolomieten Marathon fietsten kijk je op deze link.

Algeheel leider TWC DE VOORSPRONG is de weg kwijt.
Zondagmorgen 9 augustus was het weer druk voor de vakantietochten van alle groepen om 8.30 uur. Natuurlijk was ook de familie Gevers vertegenwoordigd en wel in hun sterkste opstelling Betsie, Kim en Theo. Wij weten dat Betsie en Kim altijd met onze groep mee gaan, dus dat zat wel weer goed.
Nadat Theo gekeken had welke favorieten er van groep 2 waren, nam ook hij het besluit om met groep 4 mee te gaan. Hij had gehoord dat er de laatste tijd stevig doorgetrapt werd en dan kon hij de snelheid een beetje in de gaten houden. Tiny Maas had al een route van 70 km in zijn navigatie staan richting Heumen. Theo had ook een route van 80 km richting Sint Anthonis bij en na overleg zijn we dan ook voor deze rit gegaan. Je mag een voorzitter niet tegen spreken natuurlijk.
Via Schaijk,reek richting Mill. Bij het Huukske in Langenboom was er al wat verwarring in de navigatie. Oversteken en fietspad rechtdoor. Onze kopmannen namen dit te letterlijk op en Stoffel is dan ook bij Escharen wezen draaien. Nadat we weer compleet waren gingen we richting Mill.
Dit is zo'n mooi stuk zei Theo. Hij had ff meer aandacht voor de omgeving dan voor zijn navigatie met het gevolg dat we in de ankers konden want we hadden een straatje gemist. Na 200 mtr gefietst te hebben bleken er nog een paar blauwe hekken op de weg te staan. Dus maar weer omdraaien en een alternatieve route nemen richting ons koffieadres. De timing was perfect want om 10 uur ging dit open.
Nadat de koffie genutttigd was, reden we door de bossen weer richting Heesch. Via Wanroij, Wilbertoord weer richting Mill/Langenboom met wat extra kilometers door een fout van het navigatiesysteem. Wij denken dat Theo het zo gezellig vond in groep 4, dat de aandacht soms verzwakte om op zijn navigatie te kijken.

Theo alle gekheid op een stokje. De vrouwen en mannen van groep 4 vonden het een prachtige tocht en hebben er van genoten. Mocht je nog een keer voor de gezelligheid willen gaan fietsen,dan ben je bij ons van harte welkom.

Ad van den Boogaard

Fiets weekend 27, 28 juni.
Voor het verslag en foto's van het jaarlijkse fietsweekend kijk je op deze link.

Woensdag 3 juni, van 2 naar 22 vrouwelijke leden in drie jaar
TWC De Voorsprong in het nieuws met de snelle groei van het aantal vrouwelijke leden.
Kijk hier op fietsvrouwen.nl voor het artikel.

6 April, Toch(t) Effe Weg
Ook dit jaar zijn er weer foto's gemaakt tijdens onze Toch(t) Effe Weg en de Ladies Ride.
Voor de foto's kijk je hier.

Zondag 22 maart, groep 2, Lentetocht Schaijk
Vandaag was het droog, maar het waaide wel hard. We gingen richting Schaijk het was fris en we hadden de wind recht op ons neus. Eenmaal in Schaijk aangekomen konden we ons aansluiten aan de rij voor het inschrijven van de tocht.
Iedereen had ingeschreven dus we konden vertrekken. De vaart zat er al meteen goed in tussen Schaijk en Zeeland tussen de bossen door met de wind mee. Maar het was op een gegeven moment draaien en keren en de wind kwam weleens van opzij, dus waaiervorming. Terwijl de voorste flink doorstumpen na een bocht moeten de laaste nog door de bocht en moeten zij twee keer zo hard aanzetten bij te kunnen benen.
Na de pauze werd er een gelijkmaterige tempo gereden en kon iedereen het wel volgen. Het was een mooi uitgezette tocht.

Roy vd Akker

1 maart, openingstocht met beschermende zegening
Ondanks de mindere weersvooruitzichten waren alle groepen goed vertegenwoordigd. Door de stevige wind en omdat
nog niet iedereen aan elkaar gewend was, liepen al snel diverse groepen op elkaar in.
Voor het 10e jaar werd deze ceremonie georganiseerd door TWC de Kachelders in Dinther. Vanwege de grote
belangstelling van diverse clubs uit de regio was het lastig om na de zegening te hergroeperen in de juiste groep.
Hierdoor hadden we een mooie mix van alle groepen.

Nadat we de uitgepijlde route hadden gefietst, was er bij ’t Tunneke koffie of thee met een stuk appelgebak.
Hier werd nog na gekeuveld over de gereden tocht, het vooruitzicht van het seizoen en de huidige conditie.

De kop is eraf! Ieder een mooi en goed fietsseizoen toegewenst.